Utförligt svar på frågan "Vi har fått ett negativt omdöme på Formulär, vad kan vi göra? "
Har ni fått ett negativt omdöme på Formulär är det bästa att svara på själva recensionen. På så sätt ser andra besökare att ni som företag hanterar kunder väl och ger respons vid eventuella konflikter. Det kan till och med leda till en positiv effekt!
Obefogat omdöme
Är omdömet skriven av en person som bevisligen inte haft med ert företag att göra, eller som strider mot våra villkor vad gäller tonalitet och uppträdande (se nedan) på Formulär? Kontakta då oss så ser vi över om det är ett omdöme som bör tas bort.
Tonalitet och uppträdande
För att bibehålla en inkluderande och välkomnande stämning utifrån samma premisser har vi satt upp nedan 4 riktlinjer för besökare och företag att förhålla sig till när man publicerar innehåll på Formulär.
-
Hatiska kommentarer tillåts inte på Formulär
Med det innefattas:
- Hat mot minoriteter, t.ex. etniska och religiösa minoriteter, HBTQ-personer eller människor med olika former av funktionsnedsättning/-variation
- Olika former av rasism och främlingsfientlighet
- Nedsättande epitetHot och/ eller personangrepp
-
Spam tillåts inte på Formulär
Med det innefattas:
Upprepade kommentarer med samma eller liknande innehåll, oavsett om det är i form av fritext, länkar, emojis, hashtags, bilder och/eller videos.
-
Reklam och marknadsföring tillåts inte på Formulär
Med det innefattas:
Reklam om egen produkt, ett annat företag eller en annan hemsida
-
Handlingar i syfte att förstöra eller försämra Formulär tjänst tillåts inte
Med det innefattas:
- Publicera material som är illojalt med den verksamhet som Formulär bedriver
- Göra upprepade förfrågningar utan grundat intresse
Är du redo att anlita en utförare?
Formulär hjälper dig hitta duktiga Utförare, erhålla uppdaterad
information och guider – helt gratis!